Przyjmowanie skarg i wniosków
Sprawa:
Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Katowicach.
Przedmiot sprawy:
Rozpatrzenie skarg lub wniosków wniesionych do Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii i Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Katowicach
Katalog rozpatrywanych skarg i wniosków :
Skargi i wnioski rozpatrują i załatwiają właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu, zgodnie ze swoimi kompetencjami obejmującymi sprawy:
• funkcjonowania Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii oraz podległych Śląskiemu Wojewódzkiemu Lekarzowi Weterynarii - Powiatowych Lekarzy Weterynarii,
• działalności powiatowych inspektoratów weterynarii.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. poz. 2096, DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt.
"Skargi i wnioski" oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Wymagane dokumenty :
Przyjęcia skargi lub wniosku nie uzależnia się do złożenia jakichkolwiek dokumentów uzasadniających rację skarżącego.
Opłata :
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie
zwolnione jest z
opłat skarbowych.
Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków :
Za prawidłowe i terminowe przyjmowanie, rejestrowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków oraz właściwe zorganizowanie przyjęć obywateli w tych sprawach odpowiedzialny jest Śląski Wojewódzki Lekarz Weterynarii w Katowicach .
Natomiast rejestrowanie, organizowanie oraz nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków
w Inspektoracie należy do Zespołu ds. administracyjnych WIW, który
w ramach realizacji ww. zadań m.in.:
• rejestruje skargi oraz wnioski po zadekretowaniu przez Ślśskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii lub Zastępcę Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii
• ustala harmonogram przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w Inspektoracie
w formie projektu przedkładanego do akceptacji Śląskiemu Wojewódzkiemu Lekarzowi Weterynarii
• prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do Inspektoratu,
• sporządza okresowe sprawozdania z przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków w Inspektoracie
• nadzoruje terminowość załatwiania skarg w Inspektoracie poprzez prowadzenie monitoringu w tym
zakresie
• prowadzi korespondencję w sprawach kierowanych do Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza
Weterynarii i Inspektoratu, których rozpatrzenie pozostaje poza jego kompetencjami.
Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków :
1. W Inspektoracie interesanci wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są:
1) przez inspektorów weterynaryjnych - w każdy czwartek w godzinach od 15:30 do 17:00 według harmonogramu zatwierdzonego przez Śląskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii,
2)
przez Wojewódzkiego Lekarza
Weterynarii i Zastępcę Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii
codziennie
w
godzinach
pracy Inspektoratu tj.: od 7:30 do
15:30,
3) przez wszystkich pracowników - codziennie w godzinach pracy Inspektoratu tj. od 7:30 do 15:30.
2. Odpowiedzi na skargi i wnioski przygotowują, właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu.
3. Na tablicy ogłoszeń, w miejscu ogólnie
dostępnym,
wywiesza się informacje:
1) o godzinach pracy Inspektoratu ,
2) o terminach przyjmowania
interesantów
w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo i
pracowników
Inspektoratu,
3)
o terminach przyjęć
interesantów w sprawach skarg i wniosków przez członków
kierownictwa Śląskiego Urzędu
Wojewódzkiego.
Skargi i
wnioski rozpatrują oraz załatwiają kierownicy komórek
organizacyjnych
Inspektoratu zgodnie ze swoimi kompetencjami w trybie i terminach
wynikających
z przepisów Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Terminy załatwiania skarg i wniosków :
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym
czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Miejsce przechowywania skarg i wniosków :
Rejestr skarg i wniosków prowadzony jest w sekretariacie. Dokumentacja dotycząca rozpatrzonych skarg i wniosków prowadzona jest w formie elektronicznej.