 
            Petycje
Sprawa:
 Zasady składania i rozpatrywania petycji
Podstawa prawna: 
 
ustawa z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach ( Dz. U. z 2014r. poz. 1195)
Kto może składać petycje:
	      1.  Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
	
	
	      2.  Petycja może być złożona przez osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną lub grupę tych podmiotów.
	
	      3.  Petycja może być złożona w interesie: publicznym, podmiotu wnoszącego petycję, innego podmiotu (np. sąsiada lub znajomego), ale za jego pisemną zgodą 
Czego może dotyczyć petycja:
	      1. W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego
           działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub 
           wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących 
           się w zadaniach i kompetencji adresata petycji
		   
	      2.  O tym, czy pismo jest petycją, decyduje jego treść, a nie forma. Wnoszący petycję 
           może żądać podjęcia określonej decyzji lub wskazać akt prawa, o którego zmianę mu   
           chodzi. Podaje także treść petycji oraz wskazuje jej przedmiot . 
		   
Do kogo kierować petycje:
	      1. Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i    
            Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka 
            województwa, organizacji lub instytucji społecznej wykonującej zadania zlecone z 
            zakresu administracji publicznej.
			
	      2. 	Postulat zawarty w petycji musi być adresowany do podmiotu mającego kompetencje
            w przedstawianej sprawie. 
			
	      3. 	Adresat petycji, który jest niewłaściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, 
            nie póżniej jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego 
            do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący 
             petycję. 
			 
Co powinna zawierać petycja:
      1.  Petycja powinna zawierać:
            1.	oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
            2.	wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;.
            3. oznaczenie adresata petycji;
            4. wskazanie przedmiotu petycji.
      2.  Jeżeli petycja nie spełnia wymogów, o których mowa w art. 4 ust. 2 pkt 1 lub 2 ustawy o petycjach, czyli nie zawiera: 
            1. oznaczenia podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
            2. miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów; 
pozostawia się ją bez rozpatrzenia;
            3. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach podmiot 
                        właściwy do rozpatrzenia petycji wzywa, w terminie 30 dni od dnia złożenia  
                        petycji, podmiot wnoszący petycję do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści 
                        petycji w terminie 14 dni z pouczeniem, że petycja, której treść nie zostanie 
                        uzupełniona lub wyjasniona, nie będzie rozpatrzona. 
						
Wymagane dokumenty
W przypadku składania petycji w interesie podmiotu trzeciego wymagana jest zgoda tego podmiotu  na złożenie jej w jego imieniu. Podmiot wyraża zgodę w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.
Sposób dostarczania dokumentów
Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Katowicach 
40-585 Katowice
ul. Brynowska 25a  
 
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 
      1.	Przesłać drogą elektroniczną 
      2.	Przesłać pocztą tradycyjną 
      3.	Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy tj. od poniedziałku do piątku 7:30- 15:30
Opłaty
Wniesienie petycji oraz późniejsze ich rozpatrywanie zwolnione jest od opłat 
Terminy i sposób załatwienia sprawy
      1.Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie póniej niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Podmiot rozpatrujący petycję  ma obowiązek poinformować autora petycji listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem. 
      2. Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi powiadomić o pozostawieniu petycji bez rozpatrzenia i poprzednim sposobie załatwienia petycji. 
       3.	Co roku, do 30 czerwca, swojej stronie internetowej Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Katowicach publikuje zbiorczą informację o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim.